
#Ilovemybody: cesta značek k rozmanitosti
Světové značky zahazují imaginární dokonalost a vrací se do 60. let minulého století. Proč? V té době v Americe sílil vliv Body Positive. Zatímco Američané čelili vážnému problému obezity mezi dětmi a dospělými, na školách i ve společnosti se odsuzovala jakákoliv plus-size velikost. Tento poměr chtělo hnutí Body Positive vyvážit, propagovat úctu a přijetí nedokonalého těla. Díky sociálním sítím získává právě tahle iniciativa novou tvář. Vrásky, jizvy a strie nejsou již dnes důvodem ke studu a jsou znakem zkušeností a přijetí sebe samého.
Moje tělo, moje věc
Vůči tomuto trendu pozitivního vnímání těla nemohly zůstat lhostejné ani značky, především když se do hnutí zapojily i umělkyně a jiné veřejně známé osobnosti, které poukázaly na to, že i ony mají daleko k ideálu. Alicia Keys se rozhodla ukázat na červeném koberci nenalíčená, Lena Dunham zakázala grafikům největších novin odstraňovat ze svých fotografií celulitidu, aby ukázala ženám, že je to normální věci a je třeba ji přijmout.
#bodypositive ve službách značek
A jak zareagovaly na tento trend značky? Existuje minimálně tucet zajímavých kampaní. S jednou z nich přišla polská značka Louie, výrobce dámského prádla. Jak píší její zakladatelky:
“V Louie věříme, že žádné tělo není dokonalé, ale všechna je milujeme stejně. Milujeme ženy, kterépřijímajísvétělo i s nedokonalostmi, jsou si vědomésvésíly a ženskosti, což je činí výjimečnými.”
A tak se tento manifest promítl do kampaně “No body is perfect”, v níž jemné ženské prádlo dokonalé ladí s kulatými ženskými tvary. Ztotožnit se s drobnými striemi na stehnech nebo kulatými boky je pro ženy mnohem jednodušší. A navíc má tahle kampaň ještě jednou obrovskou výhodu. Ženy si dokážou představit, jak bude prádlo vypadat právě na nich. Digitálně vyhlazená stehna modelek tuto vlastnost nemají.
Trendy většinou určují velcí hráči. Nike se k #bodypositive připojilo oslavou rozmanitosti ve sportu. Značka zavedla plus-size figuríny, v její kolekci už nějaký čas figurují modely větších rozměrů, Nike oblékají influenecerky Grace Victory a Chloe in Curve, které se za své křivky rozhodně nestydí.
Primark, Zalando, Dove, Nivea a řada dalších značek se ve svých kampaních postavila do řady těch, kdo mluví o tom, že lidské tělo může být krásné ve všech formách a že je důležité přijmout sám sebe. Principem ucelené komunikace ale nesmí být jen proklamace v médiích na fotkách, ale také filozofie značky. Svézt se na trendy vlně je snadné, udržet kontinuální přístup a přihlásit se k tématu celistvě je otázkou promyšlené strategie.
Body Positive je trend, který těší a dává naději na etičtější a prosociální aktivity značek. A co je důležité, týká se nejen těla, ale také přijetí sebe sama, myšlení o sobě. Ženy si zamilovaly hastagy #ilovemybody, #bodypositive, s nadšením sledují nové kampaně v duchu Body Positive a vše poukazuje na to, že konečně přicházejí časy, kdy prim bude hrát rozmanitost.